#33 UNIVERSAL

Så, även Universal Studios var jäkligt coolt. Island of Adventure och Universal ligger jämte varandra och man kan åka med hjälp av tåg till de olika, tågen är insperade från Harry Potter tågen tror jag.
Dagen började soligt och varmt, men ca 2h efter vi kom dit, ösregn. Och de karuseller som är utomhus stängs ner. Och just då stod vi i kö, till Rock It (utomhus). Och när vi inte hade lång tid kvar, så valde de att stänga av den. Väldigt synd då jag verkligen såg fram emot att åka den.
Men regnet upphörde eller minskade efter ett tag och vi gick och åkte en massa andra. Favoriten är nog "the mummy", riktigt bra. Sen åt vi mat inne på Simpson området och såklart på Krusty Burger, fast jag tog en mycket god pizza. Sen åkte vi mer, åt glass och när tiden där va ute så skulle vi gå till mötesplatsen, men vi kommer inte över vägen för de hade en parad, med Dora, karaktärerna från Dumma mig, svambob och så många mer. Har även köpt godis på dessa ställen för 300:-.. :-)















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: