#38 BACK IN SWEDEN

Vet inte hur jag ska beskriva känslan. Vill på ett sätt tillbaka till Orlando, träffa alla vänner man mötte där och fortsätta varje dag som det varit den senaste månaden. Men ändå, vill jag stanna här hemma, träffa alla vänner man har hemma och va med familjen. Skulle vilja mest av allt ha en kombination av de båda två. Började resan hemåt för 4 dagar sen, den dagen var vi på Disney Quest under dagen, sen åkte vi till flygplatsen. Vägen till flygplatsen var lång och man började ana att det skulle bli storm, och det blev det ju också. Vi hann i stort sett bara in i flygplatsen sen hade det börjat åska och ösregna. Incheckning och säkerhetskontrollen går fort och vi kommer snart till vår terminal, samt gate. Dock, så börjar misstänksamheten om försening öka. Efter 50 minuter på flygplatsen får vi veta att planet är försenat med ca 20min, 20 minuter blev 1h. Men sen, när klockan närmade sig halv åtta, vår första boarding tid, så kommer de glada nyheterna att det inte är försenat och vi kommer snart boarda! Väldigt skönt!! 
Nästan alla STS-are lyckades hamna långt bak i planet. Planet, som dessutom var det finaste jag åkt i, mycket bra. Kunde dock inte sova på hela resan, ingen aning om varför. Kom aldrig i position för att kunna slappna av och sova. Så det blev många filmer den resan. Maten var väldigt god och kom i rättan tid båda gångerna (väldigt hungrig). Sen efter ca 8h var det dags att landa, under själva landningen lyckades jag dock att somna. Bra gjort där. Vi landade i Frankfurt och hade ca 6h att vänta på nästa flyg som skulle ta oss till Sverige. Nästan alla somnade vid gaten som stockholmarna (i alla fall de som åkte från Arlanda) skulle boarda genom. Där lyckades jag få lite sömn. Skönt. Köpte också godis på taxfreen, vad annars skulle man göra? Sen efter 5h var det dags att säga hej då till de som skulle fara till Arlanda, usch. Det var hemskt, kramade alla så många gånger och tårar kom det lite här och där, tror de flesta var lite tårögda. Sen var det bara jag, Ebba och Emelie kvar. Vi letade upp våran gate, köpte en macka och en yoghurt som var som paj. Sen var det våran tur att gå på planet. Planet jag somnade direkt i och sov igenom starten. Jag och Ebba vaknade båda precis innan vi skulle gå ner för landning och vi ser att alla redan har fått fikat man fick ombord. Hade dock min macka kvar så tryckte i mig den. Vi landade smärtfritt och kom snabbt hur planet för att nu hitta vårat bagage som man bad för, låt det inte vara borta. Fast vi hade samma tur som en månad tidigare i Orlando, våra väskor kom bland de första. Vi gick ut till stället där våra föräldrar väntade på oss och hade lite kramkalas. Vi stannade strax utanför Göteborg och åt äggmackor, som jag saknat äggmackor. Sen gällde det att försöka hålla sig vaken hem så man kunde somna hemma, svårare sagt än gjort. När vi kom hem var dock tröttheten borta, för en stund. Började visa allt jag köpt, men sen så sa kroppen stopp och ville gå och lägga sig. Somnade så fort och sov bort nästan hela dagen.
 
De senaste dagarna har jag försökt packa i ordning mina saker in i garderoben. Det tar tid. Sen har jag försökt komma igång med träningen, det går faktiskt bra och har inte tappat så mycket i träningen som jag trodde jag hade gjort. Idag är det fredag, fredag innebär T A C O S, samt att Nordek kommer hit och gör mig lite sällskap, saknat den bruden!!!! Sen imorgon blir det nog sol och bad om vädret tillåter och sen mys med Ellen framför en kväll med Sims. Ser framemot detta.
Bild från Frankfurt, en bild på min "outfit" hehe.
Fanny (L)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: